söndag 18 november 2007

vad ska man säga...

Min autogirotidning väljer fantastiska ickeledandeplussitivitetsfrågor ..
som man ropar får man svar.. negg negg..
framåtanda och kramelikram.. så profilerar sig den stolta landskroniten/landskronabon i sin marknadsföring av staden ..i vinden...


Ozon, klimat och etanol
är inte vad som på oss tar kål..
nej det gör vi själva varken more eller less
för visst kan man dö av både negg och tristess..

vad skulle egentligen kunna vara så jäkla bra
vad finns det här som är nåt att ha?
äcklig tång i långgrunt sund
och ibland vet i fan om ens bollen är rund,
bovar och banditer är i majoritet
för alla ,utom jag och de mina, är såna ni vet

mörka i håret med oskånska R
man tar sig för pannan hur slutar det här?
fågelskrik och folk som röker,
En del som kan och andra som försöker

dörrar som gnisslar och annat svårt
att leva i Landskrona är jättehårt
turister och löst folk från fjärran och när
vem tror att det kan bli mer än besvär

jorden snurrar fast varvet lagts ner
och brunsås är det inte ofta man ser
hur ska det sluta ? Hur kan det gå
kan man skjuta alla konstiga på torsdagar vid 2?

då blir det nog bättre och kanske som förr
vi sover igen med olåst dörr
det kan man min själ inte längre ..vad händer?
och äter de inte upp våra änder..

de mörka i håret med oskånska R
nog är det väl deras fel allt det här...

med nödrimmens hjälp i parti och minut
min ironiska vers nu har funnit ett slut

för den som ej fattat
..det kastas pärlor åt svin..

staden i vinden
är i alla fall min...


Tro Hopp & BoIS!

http://hd.se/fragan/resultat?id=2775

Inga kommentarer: