onsdag 7 november 2007

kompis hallå!







Ordlös onsdag såg jag som rubrik på någon blogg.. En bild som sa mer än många ord fanns i stället för de bokstäver som brukar trängas på området..
Snitsigt tyckte jag .. och tänkte härma.. Högsta formen av beröm sägs vara imitation .. Problemet är jag inte fixar det ordlösa.. Alltid måste jag tycka om och tycka om. Ungefär 35 gånger idag har jag tyckt saker.. helt opåkallat... T ex
Att det är sorgligt när nyfunna bekanta visat sig vara presumtiva friends och man är på väg åt olika håll. Ha det gott alla..tack för spåren


Att det är märkligt när 3 Securitasvakter vill kolla ens månadskort, cirka 13 km efter att ombordansvarig (najs titel) gjort detsamma—Måhända fanns presumtiva gratisåkare ombord.. Känns som ett bra fokus (not) när jag nästan dagligen, om och när det eventuellt dyker upp ett tufftufftåg , bereds plats, stående bland ett otal andra stående, med vars hjälp man ibland kan nå sin mobiltelefon, om det skulle råka finnas täckning och det vibrerar i jackfickan.
Kanske därför han inte syns till.. den nitiske tågvakten som varje dag tidigare sparkade in väskorna så att de inte stod 7 mm för långt ut i mittgången... I så fall -Krya på dig tågvärden!

Har förresten funderat på om man inte kunde lägga folk i förvaringsutrymmena ovanför sätena??


Att practice and preach är så långt ifrån varandra...ibland..

Att man klarar sig gott utan stor blöt filt och inhalator

Att nästa kurs blir ...tuff... tre tentor vecka 2.. En riktigt God Jul! - om jag inte hinner säga det sedan!

Att vi har en högskolerökruta -fast tvärtom som Lars- från Tierp, plägar säga. Linjer markerar den ruta utanför högskolan som markerar att rökare skola göra sig omaket att gå utanför...
Och skillnaden mina vänner, skillnaden...är..
.. Kom igen Malmö!

Att bättre tankar finns även i filmens värld. Även om man protesterar samtidigt som man accepterar .. Nu ska jag, och fler jag känner, bli kunder igen och tomten vet vad tomten ska ge till företagaren i julklapp.
Gott när det ordnar sig.. och de redan tidigare nöjda, icke anslutna, som nu får del av avtalet kan ju skänka sin del till nån som behöver...

I dagens BoIServation konstaterar jag att det utdragna värkarbetet tycks pågå i det oändliga. Alla falska alarm kring den ev. Messias som skall komma, indikerar en lååång graviditet i klass med elefantens.. men ett gott minne har de ... elefanterna .. bådar gott.. för då kommer man ihåg vad som tidigare gjorts och behöver inte upprepa gamla misstag.. det räcker ju trots allt att göra nya..

Håkan Håkan Håkan Söderstjerna- tack och hej från oss och mig.. Ditt hjärta finns alltid kvar på en fin plats i den randiga minnesbanken..

... Större än du nånsin tror..
Ja ja men jojo
Nu stänger vi diskussionen sa Lars

Inga kommentarer: