fredag 30 november 2007

kverulationer

Sen föll jag i trappan.. aj! Stressa stressa, tur att jag har bilen ..månadskortet slut..
Bilen? Den är ju på verkstaden ( förvånad make)
Sjuttsingen (tillrättalagt utrop)

Det får bli 3:.an då... cash?...har vi cash?..jag har inga alls.. bara en femhundring...
Ingen respons från övriga i familjen varande.. inte ens yngstlingen som alltid brukar ha en secret stash

Medelålders okonditionerad rusar till trådbuss..
Kan väl inte jag växla tycker föraren.. och pekar på en förarglig skylt där jag kan få mig detta budskap till livs även visuellt.. Olika lärstilar..pedagogiskt..

Får gå av bussen..något pinsamt och jag är ganska irriterad på mig själv.. skulle ha fixat detta i går...

Då kommer ängeln.. tack o åter tack.. 36 riksdaler + ränta återbetalas innan solnedgången!

Väl framme inser jag att jag inte har nycklar med...
Nu kan det bara bli bättre!


Äntligen hemma.. helt ok dag på jobbet . fredagstrött men ganska uppåt..

detta skall snart ...förändras...
...olåst dörr, 128 par skor, 7 väskor och en verktygslåda innanför dörren.
Disk i hela köket, tv:n i gång och kylskåpsdörren öppen..
Inte en människa inom syn/hörhåll
Nu ger jag f-n i att fredagar är mys... denna ..är det inte.. ska gå och köpa mig en kanna glögg och strunta i allt och det mesta..

får hoppas att lördagen blir lite
...annorlunda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste säga att jag gillar ditt sätt att skriva på. Consider yourself bokmärkad! :-)