onsdag 28 november 2007

Mission Impossible ?...

Hoppet finns kvar...

Det är svårt att missionera om sin stads förträfflighet när man blir motarbetad av stenkastare oavsett om det är de som sitter i glashus eller de förvirrade själar som av outgrundlig anledning gav sig på räddningstjänstpersonal vid höghusbranden i måndags..
Ännu en gång eller sju far landets krona runt i media av skäl vi inte önskat... Två steg fram och ett tillbaka.. under ytan... men snart upp igen .. framåt är det som gäller..

Utmaningar utvecklar , så oförtrutet skola vi kämpa vidare, vi som ännu kan se möjligheterna och fortfarande har viljan.
För visst känns det att det är nytt på gång? Affärerna poppar upp som tanter vid godisregn och stan är ofta folkad.. liv och rörelse... på gator och torg..
Fortfarande har neggnotiserna stor plats på lokalsidan men bläddra ett tag till.. De finns på fler sidor .. Det blir inte bättre för det men kanske perspektivet behövs för att förstå...
Inte bara hos oss..
Bullerbyn är borta och folkhemmets grundbultar skakar..
Solidaritet är svårstavat, allt ditt är mitt kan ses i alla samhällsskikt .. När man inte har så mycket att förlora blir betänkligheterna för en del inte särskilt stora.. Och har man mycket får man mer..
Signaler.... tolka det du ser..




Idag fick jag inget stipendium. På det sättet var det en dag som alla andra.. Skillnaden var att jag, via a-post, fick veta att detta beslut är oåterkalleligt och kan alltså icke överklagas..
.. nåja .. det var väl min tur att åka ut.. Det har varit en fantastisk tid och alla mina nya friends/medtävlare : Ni är fantastiska och förtjänar verkligen att vinna... I love you!!!..
Tack till alla du som röstat på mig ...

...men allvarligt juryn... vad skulle jag gjort? .. var det dansen?

Inga kommentarer: