torsdag 18 oktober 2007

Och snart är det fredag igen..

Upplysningstid?!


Sicken vecka´..
Alla har vi lika många timmar per dygn att förfoga över. En del är bättre på det än andra. Själv är jag periodare. Just nu snurrar ekorrhjulet fort fort. Det är inte många oplanerade minuter hemma i residenset... Men .. det mesta går som bekant över med tiden.
Har tillbringat stora delar av veckan på en skola i det som, i vår stad, ibland kallas fiendeland. Annars allmänt benämnt Helsingborg.

I Helsingborg ser man inte BoIS som något vackert randigt och närmast hjärtat, utan mer som en irriterande slags resistent varbildning- modell mindre. ..
I Landskrona är HIF att betrakta som ett olustigt utsläpp, kräkmedel eller något annat i kategorin obehagligt -big time

I de sunda hjärnorna är tillståndet inte så allvarligt egentligen , men det finns, på båda sidorna, element som på fullt allvar tycker att den andra parten saknar existensberättigande och därför alltid är ” lovligt villebråd. ”

En bagatell i ankdammen eller...?

I ett vidare perspektiv finns det gott om grupper som tycker sig vara mer värda än andra. Om det handlar om,religion, ursprung, utseende eller samhällsklass spelar mindre roll. "Jag är som jag- men det är inte du ..och då är det dig det är fel på ! "

Enkel matematik...


Matematik är inte min grej ...
Men jag har räknat ut att det är tid för årets sista hemmamatch på söndag, att vi får en ny tränare alldeles strax... vattnet har gått och jag tror det blir en pojke. Välskapt, med hög röst, två öron och ett o annat poäng i psykologi..
... förväntningarna på honom är stora. Om han heter Anders eller ... mot mina odds...nåt annat ... spelar egentligen fotboll, men jag ber till vår herre att han ska dela klubbens tanketrådar...
-Jo, de finns!


...Om gud vill och skorna håller ..


TRO
Hopp och BoIS

Inga kommentarer: