fredag 5 oktober 2007

Are you lonesam tonight?


Jag är din boj i bukten. Jag har alla goda egenskaper, snäll, glad och har rätt bra kondition. Visst är det ett lockande erbjudande...eller? Detta var en presentation av en utav dagens heta singlar i ett gratisprassel jag brukar ögna igenom, de gånger man får sittplats på tåget från där till hit.
De andra två var precis lika.. (Här fyller du i med ett, för tillfället lämpligt, adjektiv, mitt val blev idag: tragiska)

Ensamheten delas av många.. Lika förbannat är ensamheten ..själv...

Behovet av "Hämtfruar" eller annonser för heta singlar är väl egentligen ett uttryck för samma sak.. Bara i olika förpackning. Det finns också mediapaketer med bönder, mammor, idoler och husockupanter. Alla med bekräftelsebarometern i bottenläget.
Men varför inte slå ett slag för ensamma ordningsvakter, civilingenjörer eller fritidspolitiker? Kanske en stereotyp per dag skulle kunna vara underhållande för de ensamma tvåsamma som sitter där i varsin soffa och blir vad de äter..
Det är alltid gott att se andras bekymmer så att man liksom slipper ta tag i sina egna.. Och Världen&Verkligheten därute, den finns ju alltid kvar när man tryckt på standbyknappen och pressat ner det sista dippade chipset.
Eller är det bara jag som inte begriper? Så skulle det såklart kunna vara..

Förlåt, ursäkta, du får gärna vara någons boj i bukten och fastän jag tycker det är orättvist att just du har alla goda egenskaper får jag väl söka tröst i att din kondition bara är rätt bra. Och om någon i sjönöd behöver en boj så finns det alltså en het singlare att ankra i fredagens punkt se..
Tro hopp o kärlek i evighet.

Amen

Inga kommentarer: