måndag 17 mars 2008

sommarnatt med snowstorm



eller vårmorgon med detsamma...
vårvindar friska satte krokben för dagens agrara planer.. skulle plantera mina nyinköpta rosor och ha en najs förmiddag i kolonin... vid landskronas norra utpost
...men det finns inget väder bara dåliga kläder ...eller hur det nu var..

inte ens the Doris önskar utgå...

alltså är det en måndag i hemmet som gäller.. coola tonöringen cyklade till skolan utan jacka... eftersom det ju faktiskt är vår om jag inte fattat det...

vvdjs är en förkortning på den öppningsreplik jag ska försöka svälja när han dyker upp..stelfrusen och icke upplagd för vare sig moralkakor, förkylningsskrönor eller besserwisseri..
nyanser...
jag är känslig för såna..

till helgen är det dags för "sommarvatten" i koloniområdet... dvs man kan fixa fika utan att ha vattendunkar i cykelkorgen.. det är äntligen dags att vårröja.. om än med vintertröja.. kanske ,om stormen blåst vidare, kan man elda en korv mellan krattan och löken ..
lavvli! projektperiod 2008:4:2 kan inledas... avslutas gör inte många men bara planeringen är ju guld...
fixa staket och fönster och tak och kök och rabatter och uteplats och klippa häck ..byta kulör och andra småpyssel... koppla av.

..får man göra i höst :)
tiden går snabbt när man har roligt...och nu också..

i en av mina bloggfavvisars inlägg såg jag att ordet ass ger många läsare...
och det vore ju kul att få.. så..


Engelskt uppslagsord
ass

Svensk översättning
{amerikansk engelska; i brittisk engelska arse; vulgär stil}
arsel, arsle, röv, häck (substantiv)

Engelskt uppslagsord
ass
Svensk översättning
åsna (substantiv)


Svenskt uppslagsord
åsna åsnan åsnor subst.
hästdjuret Equus asinus (bildligt "enfaldig person")

Engelsk översättning
donkey, ass


ja just det..
ass betyder alltså åsna också... och då passar det bra i en kolonitext.. jag tänker ju faktiskt så morötter också.

Inga kommentarer: