fredag 7 mars 2008

Om sakernas tillstånd

medan någon steker isbergssallad prövar jag andra vägar... hockeyfrillor & em-låtar är samma sak... nämligen undvikandestrategier.. som alltid när det ska tenteras uppstår viss panik... en obetvinglig lust att anagramma är ett annat märkligt drag hos mig..
herrens vägar äro outgrundliga eller möjligen ugglor hädar nere i grästuvorna

idag vaknade jag och blev....arg... barnbidraget ska delas så att samhället blifver mera jämställt.... det var det jag blev arg på...ordvalet... jämställt!!!! min näsa...
kommer automatiskt även löner då att bli jämställda? kära herr borgerlighet & miss allians... vad kan man göra på den fronten? ok tänker ni... en rödstrumpa..en gruppåttare...en övervintrad kommunist...
ett annat alternativ skulle kunna vara en demokratiönskare,plussitivitetsivrare , rättviseagitator.. och rättvist är inte det som ser likadant ut för alla.. det brukar bli orättvisast av allt ..
ett förslag om att man ska följa skollagen utan dispens diskuterar man i tvrutan just nu... men alla pratar islam ... hm... jag tänker att simkunnighet måste vara en livsviktig och demokratisk rättighet även för muslimska flickor ... det säger ingen något om... jag hävdar alltså att the law of school bör vara allomfattande men inte hur . det borde kunna lösas precis som när skolan i övrigt följer ett läroplansstipulerat individperspektiv ... det finns redan skickliga pedagoger och skolledare som klarar dessa frågor ... fråga dem! visa på att det finns lösningar istället för att ånga igång gösta, ahmed och ulla-britt och ge brun grogrund ännu mer näring ..

Det hotas, skjuts och exploderas en del här nere i södern.. Malmö var i går Action-city och min kära hembygd Olofström svischade förbi i media.. Lilla Chicago kallades denna köping när jag växte upp.. sedan flyttade jag till Landskrona... ser ni mönstret... ?

Ett par eller tre, fyra, fem kriminalister har fått logi i Landskrona såg jag på punktse's omslag och löp i går morse...de rubrikerna var dock inte lika stora i HD... wonder why???

Kanske har det nu äntlich surfats klart på rånvågen...ty det verkar som polisens arbete gett resultat. heja dom! nu ska väl de som skyldiga äro ..åka dit... men var köper man biljetter? Tur att det finns bildat folk som kan klara dessa djupa frågor.


I afton ska jag -om lyckan står mig bi se Om sakernas tillstånd...Det är jag glad för.. vad är du..glad för?

höll på att glömma...
Det är fredag..
fredagar är en gåva..
Chicken a la king erbjuds det i afton ..Chez Poul..
Ses Poul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå!! Anledningen till att bovarna har valt Landskrona är alltså.... Du!!?! =)

Ursula sa...

det är en tolkningsvariant jag faktiskt inte hade förutsett... så kan det ju absolut vara ... mittfelmartyrrollen..
annars kan det vara det välbekanta ...det kända trygga jag identifierade mig med när jag valde uppväxtort åt barnen..

eller så hade jag bara tur :)

ser du nåt mönster i dina val ?:)

Anonym sa...

Ett klart mönster: Glömmer tänka efter före. =/ Om man nu råkar vara 40+ borde man kanske ha lärt sig något.... Men vad??
Ha det gott på Paviljongen idag! Se till så den finns kvar så jag kan smaka goda maten! =)

Anonym sa...

gott var det! kvar är han ..änsålänge...gör vad man kan:)