tisdag 18 mars 2008

likriktningsförlikning & do blond-bellas have more lycka?


de blå gardinerna byts ut mot de vita...rättning i ledet..
förlikning kallades det... motsägelsefullt... för likt...
olikt fick det iallafall inte vara...inte sticka ut

man kan bli rik på att blogga sägs det.... ... sponsorer och promotare puttar på för att få sina produkter nämnda.. sägs det
det förklarar ju så fall varför en blondinbellas blogg får ett sånt genomslag..
eller är det jag som inte förstår ... förmodligen a bit of both..
det jag vet säkert är jag inte blivit rik..
min virtualterapi är istället en ventil.. jag kan snabbt o lätt få ur mig utan att någon måste lyssna... om man vill läsa ...så väljer man det själv. Ev. marknadsföring av staden Landskrona, dess BoIS och andra stoltheter sker helt ideellt utan att någon önskat det.. & kanske till någons förskräckelse.. bjuder på det..

ett tips till bellblondo..
när du nu fått möjligheten att nå så många... sabba inte chansen... tyck nåt viktigt! ...icke väskosminkrelaterat ..nog så viktigt för många men ..nåt lite mera oytligt!

för dig som tror att detta inlägg bara är ett uttryck för avund, kan jag säga ... sorry ... är det inte!

lycka är ett förhållningssätt...
lycka kan också se ut på väldigt olika sätt..
olika lyckor..liksom...
jag har en och den är min men jag delar den med många

hur förhåller Du dig? hur ser Din lycka ut?

4 kommentarer:

Anonym sa...

lycka är skitsvårt att beskriva, det är som att gå genom ett enormt fält av klyschminor; delad lycka är dubbel lycka, osv.

"Happiness is emotion in which one experiences feelings ranging from contentment and satisfaction to bliss and intense joy. This definition is, however, a synonymous one. A more clarified one is almost impossible to conceive due to the capacity by which a human can allocate the correct words into an appropriate and meritable sentence that would describe happiness".

Ursula sa...

jo men precis... klicheé mine fields... wunderbaum vilket gott uttryck!

Anonym sa...

retorisk fråga kan också få svar... min lycka är grön och blommig...
*s* fattar vad du menar precis som sopberg och tvättkorgar växer den när man är många

Anonym sa...

Just nu skulle jag känna lycka om jag slapp ifrån min mer än månadslånga förkylningsinfluensa. Man har ju träffats av värre krämpor men den här är lååång och tröttsam. Framkallar definitivt ingen lycka! Annars kan nog lycka vara när den där vildkatten står i mitt kök och ser sig förvirrat omkring.... Än har hon tyvärr inte flyttat in men hon älskar leverpastej!