lördag 8 mars 2008

om sakers tillstånd 2





Men vad är det här? och ..vad blir det sen?
direktimporterat till mitt beloved Landskrona utan mellanhänder from the tjeckrepublik... Det börjar på Z och sen ett enkelt litet v - på tjeckiska alltså... sen minns jag inte mer...av det namnet i allafall.. minnesbanken har övertrasserats på sistone men om jag riktigt kisar inåt ... och knyter näven och funderar så det knakar tycker jag mig skönja attt den kostade 30 sånapengarsomdetärderasödeatt ha/inteha... vid förfrågan talade hon.. die genädiger frau, på marknaden vid Vltavska, med hjälp av en himla massa konsonanter nån vokal och lite läten. dock ej klickljud..
det hela var sammantaget ganska unbegreiflich...
inte med ett ord nämnde hon..kvetny ..som betyder blommor.. det är det alltså inte...
sleva sa hon ..och ja ...det betyder rabatt...men mera i form av avdrag..realisation..eller så...

jag vet verkligen inte och det lämnar mig ingen ro...

vad tror du det kan bli? har du också sett scifi:n om de extraterrestriala grödor som kommit för att inta tellus...
om skåne bli ockuperat inom en snar framtid ... kan kanske oxå det vara mitt fel...

för att ditt spännande liv skall bli än mer fullkomligt lååååvar jag att dokumentera utvecklingen.. blir det för läskigt... ja då må vi frem med rounduppen..
nu ska jag en round ner... tvättstugan väntar... man får ju fira att det är kvinnodagen...

Tack för igår zebror &co!

Mannen är hårt angripen av ett styck virus och tränar endast soffrodel samt blåser lugg.. efter en ytterst trevlig kväll med bra musik god mat och gott sällskap ackompanjerat av lite smått absurda men ändå personliga uppvisningar av folkvalda kan det bli så.. nån gång då och då... själv tror jag det var morotsstavarna..
avsaknaden av kaniner var nämligen fullständig

1 kommentar:

Anonym sa...

Utomjordliga grönsaker som ska ta över Skåne!!? Ser fram mot detta! =) Jag visste sen innan att du kan fixa det mesta!