lördag 29 mars 2008

isch vad det luktar

det luktar stall.. häst eller i allafall sk-t..
vad är det...? jag känner det här..och i trappan
-jag vet inte ..jag är så förkyld..
men du måste känna... är det en katt som ...
nääää det kan man väl inte ta fel på... vad är det som stinker?

planlöst irrande sniffande sökande...
dörren öppnas
tja! läget?
fan va här luktar -- e de nån som dött?

det är häst som luktar ...eller katt... ja sa ju att det stinker

men det är väl hundskrället som pruttat
inte doris...sånt gör inte hon...
men allvar ..här luktar förjävligt..


det är då jag fattar... det är den! min alienväxt.. den extraterrestriala..
när näsor närmar sig bekräftas misstanken..
och ja...fy f-n är vackert om man ska beskriva denna doft...stank..odör...

den står på trappan, välbekomme! vassego!
ta den du förbipasserande ...om du har nån du vill ska flytta...


ett namn hade den när man sökte på stinkande knöl-...
nej ..inte kjellrune....

sauromatum... ett sånt j-la namn...passar till...

vad lär vi oss av detta?
knölar ska inte tas med hem från Prag...
tänk på det!

http://www.worldplants.com/pics/sauromatum.jpg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lillebror hade en blomsläkting när jag var liten, long time ago.
Läste på Wikipedia att man skulle hälla vatten i själva blomman så mildras stanken.
Davids mamma

Ursula sa...

tack för tipset ! carina :)(?)
för stank är bara förnamnet...
den står kvar på trappan ännu