måndag 4 februari 2008

vem vet ...?



En blogg
en ventil
den som skriver och den som tycker
I Världen&Verkligheten.. där jag bor
Smäller det högt.. det rånas
Upphör aldrig att förvånas
framtidtro hånas
Naiv..Godtrogen.. vill!
vad har jag att vara glad för… jag… som bor i landskrona.. ..som gud glömt
Vem är din gud ..som glömmer?
Det är en kall stad vi lever i
Många går runt och fryser
Bättre då att vara bitter..uppgiven..likgiltig..?
Och alla kriminalister… vet vi egentligen att de har sin skönhetssömn i Landskrona?
Är det möjligt att de kan förflytta sig geografiskt till en ort som i munomedia proklamerats som polisfri zon med frittframförtjyverier? Kan det vara så?
Vem vet…inte du!
Vem vet?
Inte jag..
Varför dör man mer i januari undrar aftonbladet.. kan man dö mer..eller mindre..undrar jag..som trott att död var ett absolut begrepp..
.. lite stum..bedövad..radarstyrd ..kanske men död..
Jag får/kan/vill blogga.
Någon tycker säkert att jag ge hundan i det men..det står mig- ändå -fritt..
Liksom man kan välja att läsa eller låta bli..kommentera eller vara tyst..
I sitt eget forum kvittrar man som man vill..
En av de dagligen lästa bloggarna har lagts ner med omedelbar verkan…
På egen begäran.
.utan krav eller hotfaktorer..
Ny design, måååånga läsare och flitigt skrivande till trots
På egen begäran…
Snillen må spekulera… man kan anta och tro….
Tji fick vi veta…
Det som var och det som är och det som ska bli
Vem vet
Inte jag
Inte du
om än...
..Salig på din tro…

Inga kommentarer: