fredag 8 februari 2008

babararacucudada!!


Landskrona. Tidig (för mig) morgon 5:37
Sömndrucken
Strakz efter zombiestadiet
internetbesökande enligt rutinen,
… Direkten, HD utan Möller så det är fort gjort,
webmailen och skolplattformen visiteras och sedan är det stora världen kvar innan det är frukost
…Aftonbladet.. mirakel..pojke räddad efter cyklon..
gott & varmt…resten elände o jäkelskap
Expressen…likadant
Just när jag tror jag sett allt sker det..
Ögonen vandrar sin egen väg och likt en lömsk piraya dyker hon upp..lurande i vassen..
hennes leende försöker att dra med mig på den stig
som tillhör synden och fördärvet..
kom..
Följ med..manar den vinkande handen
Jag ryser till.. olustkänslan tar över och zombiefasen är definitivt förbi
Klarvaken…… På ett ögonblick..
Det kommer att sätta spår..för nu..när hjärnan klarnat..ser jag det
Det är hon..Kikki Danielsson ,som vill locka mig att spela hembingo..
Listigt med live-vink och helylleleende..

Men jag ska nog värja mig..
Visst ska jag?
Jag är inte rädd ..eller är jag?
Jo ..lite rädd är jag..
Var försiktig..hon kan dyka upp var som helst
Och vill det sig illa & volymen är på..kanske hon tar ton…
och inte vill jag skrämmas men i framtiden, på lördag, tar Christer Sjögren sig ton i melodiska festivalen.. enough said...

Var rädd om dig därute i stora världen. se upp för vägbulor, trottoarkanter, barracudor och pirhanas. Se upp också för rånare, vigilanter och andra odemokrater.

Om än världen känns farlig får du inte glömma att se möjligheterna och det goda..

fast idag är det semesterstängt på Seglaren ..
Det får bli den egna spisen..må den bliva smaklig..

Ty i kväll är det fredag…..kväll
Finns det nåt bättre?

niklas trettifyra- tre fyra..
bertil 6 en enkel sexa
olof 72 sju två.............

Inga kommentarer: