söndag 17 februari 2008

Normavvikande men ändå tveklöst ko!



är det kon eller normen som bestämmer..
vi&dom..
dom & vi..

söndag...mitt emellan det som var och det som kommer..
perspektiv..vad gjorde jag med tiden som var min..för andra..för världen..för mig..?
till glädje?
inte tillräckligt..aldrig tillräckligt men ändå med intentionen att vara en god människa.. en som bryr sig..vill & försöker..
stötta...
autosamvetet girerar månatligt till de som jag skyldiga äro..
avbetala på skulden..jag som skyldig är till lyckligt lottad ..frisk och i god jord född.. rik -are än majoriteten av världens befolkning trots csn-kverulationer..
trots allt tak, mat och klädd
i makten att kunna uttrycka mina tankar
en liten samvetspeng till de som drar strån till olika stackar..människorätt..bistånd..forskning..
rädda barnen!

protestera mot det som i min sanning är det orätta..
är det rätt?
..för dig..
hur ser din sanning ut?
Är du mer.... än de ... de som... då och då.. oss ickelikna i göranden & låtanden,i norm och på yta..
Är du mer ?
mera rätt


välja först eller ... samsas om gungorna...



stamtavlan..chippet i örat..registreringen... exteriören ..den typiska..
...
är du ögonlyst ua och hur har vi det med höfterna?
Du som tycker dig ha mera rätt..betinga ett högre värde ..för att du, utan egen insats, var här först..
Är du mer ?
Jag är... lika mycket. varken mer eller mindre, förmodligen bara annorlunda rustad än en del, när det gäller att möta & förstå sociala normer..krav.. & kulturer som -som alltid- beroende på sammanhang -förändras ..

förstånd att skilja sak och person & gärning från ursprung kan man liksom vackert väder inte köpa för pengar.

det här är min sanning.. hur ser din ut? vet du var du har den?

utifrån betraktat..
det är söndag.. mitt emellan det som var och det som kommer...
fri att välja riktning
vad väljer du?

Inga kommentarer: