måndag 12 maj 2008


säcken står kvar på perrongen..
vad rör det mig?
helsingborg
halmstad
härda ut
orka
klockan rör sig sa hon
men jag ser att den är alldeles stilla..
det är min tid som går...och din

vart går den? tar den vägen över fältet ?
hinner du med?
oavbrutet pratar de bakom mig
de pratar hänsyn
om de hänsynslösa som bara pratar som om alla vill höra
jag vill inte höra
- vi har faktiskt ansvar
hon är väldigt ambitiös och duktig men...

modifiera
så som hon vill
aldrig vi
vi får inte säga

bekräftar varandra
-visst är hon så.. alla mot alla mot henne
jobbigt .. någon vill plötsligt och oväntat (?)se biljetten
pust
stön
fy vad jobbigt
nonchalant håller hon upp sitt månadskort
deras blickar möts aldrig
han ..som gör sitt jobb
och hon den hänsynsfulla som blir besvärad

Inga kommentarer: