tisdag 6 maj 2008

funderar....


Funderar.... (ett underskattat order för vilket jag önskar revival!)Som det kan bli…
idag fick jag en bonusdag… det känns i alla fall så… jag har helt missat att denna dag, tisdagen den 6:e maj, existerar.. tillståndet har varaktigt funnits med åtminstone över helgen.. i min värld var det ,idag, ända tills för 2 timmar sedan, onsdag den 7:e och därmed salstenta…
Och det är det inte!!!
Vad gör man då med en sådan dag som liksom fått till skänks? Tentaläser säger du säkert… jo.. det verkar förnuftigt…
Kanske fööör nuftigt…
Borde man inte i stället se det som en skänk ( ej möbel) från ovan ( i betydelsen uppifrån) och göra något alldeles otippat..
I mitt fall skulle det kunna vara kite-surfing, korsstygnsbroderi under bar himmel eller en tur på någon motocrossbana..
Så ..nej… otippade aktiviteter bliver det icke! jag bygger en mugg kaffe och funderar …så får vi se vad det blir..


Hoppas din dag blir wunderbaum!

ps...köp en t-shirt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2406431.ab

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00629/Simple_Living_629930b.jpg

Inga kommentarer: