måndag 5 maj 2008

man kan gott.....



Måndag morgon..solsken och fågelskrik mötte oss, doris och mig, på den tidiga promenaden längs playa del liña .. en underbar morgon... ändå kunde jag inte ta vara på den..

Idag är det frågestund inför salstentan . I morgon ska vi rabbla "allt viktigt" korrekt ur den hög kurslitteratur vi haft j-igt kort tid på oss att ta in… 8 timmars föreläsning ställdes dessutom in. redan innan var de inte så många
Det var ju igen distanskurs … eller?
Så gott man kan…
Alltid så gott man kan …aldrig tillräckligt..

Sedan är det strax tid igen .. för litteraturseminarium och en större vetenskaplig språksociologisk undersökning, rapport, analys och ventilering… spännande men hur ska vi hinna??
Aldrig tillräckligt… bara så gott man kan…

och ibland, när jag tillåter mig, funderar jag på om det är värt all stress, oro och de ekonomiska sanktioner som automatiskt inträder vid csn-relationer…
..det är inte lätt att vara tonöring… i familj med liten börs…. Aldrig lätt- men gör så gott du kan…

Under tiden fladdrar VärldenoVerkligheten vidare… det är skräckhus, skräckgynekologer, sanningens ögonblick, ensamma mammor & bönder och gå dig smal… cykloner på burma och stegrande matpriser och brolle-kupper och
…-man får perspektiv…

Det är måndag morgon. Jag har vaknat.
Solen skiner och måsarna skriker ännu… kaffebryggaren låter som om den strax ska lyfta och det är tid att väcka de långa rangliga ynglingar som gör mitt liv än mer fantastiskt… och inte ens rubriker som 40 år med christer sjögren ..eller den märkliga kombinationen lotta engberg och iron maiden får mig att tveka…
Jag fixar det här … och om inte ..så har jag i alla fall gjort så gott jag kan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du vill så du kan
Jag sa du kan om du vill, du vill så du kan (Det är klart du kan)
Jag sa du kan om du vill, du vill så du kan
Textrader från bandet Svenska akademin
Kämpa på och njut av det småttiga. Tänka att killarna lär sig nåt bra av det här. De ser någon kämpa och de lär sig att glädjas av småsaker. Davidmamma, Carina

Ursula sa...

Allt som vi lärt
alla drömmar all strävan all kunskap
allt vetande blir till en chans som försvann
att finna sig själv
verkar bli till ett meningslöst letande
om vi inte kan ta hand om varann ... för att citera samma akademipoeter
tack för tanken! Du är faktiskt min definition av hjälte...

Anonym sa...

Tack själv! Nu gråter jag en skvätt! Carina