söndag 16 november 2008

Veckans fototriss var bara skräp...


Skönheten finns i betraktarens ögon.Allt är inte svart eller vitt.
Men en del av det som ligger mig varmt om hjärtat är.


För de som delar mina förhoppningar och förväntningar blir den här bilden symbolisk. Den togs efter en besvikelsens säsong men idag ett år senare känns den lika aktuell. Men skam den som ger sig, hoppet är det sista som lämnar en BoISare.




Och för en sådan blir kanske den här bilden lika symbolisk. inte direkt en bed of roses. Men en järnsäng of tistlar som trots det lite vassa obekväma ändå är ...vacker... när jag betraktar

http://fototriss.blogspot.com/

19 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många skiftande bilder! Fina allihop och passade temat bra. Fotboll, ja, som tur är stannade vårt lag kvar i superettan. Sängen skulle säkert vara en skatt för någon händig person. Med den första är finast! /Anette

Anonym sa...

Jag bara älskar den tredje bilden. Den är ju helt fantastiskt vacker! Bed of roses är också vacker ;)
Kramis

Anonym sa...

Den där järnsängen liknar en port när den avbildas med landskapet i bakgrunden. "Kom in och se hur vackert här är..."
Det blev min favorit idag!

Namn: Eva sa...

Fin tolkning av dagens tema som jag tyckte var svårt! Men du har ju lyckats bra!

Ha en bra vecka!

Mita sa...

Tänk att vi alla sitter och tittar på skräp idag, bild nr 1 får det bli. Trevlig Söndag

annette sa...

Den tredje bilden är ju bara för underbar, blir en klar favorit hos mej!

/annette

Pia sa...

Tack för att du gillar både mitt foto och min lilla skatt!! Dina foton är kanon och "sängen" blir min favorit!! Tänk at ligga i den och kolla stjärnorna en sommarkväll!? Ha det gott!!

Anonym sa...

Inte för att jag nu förstår mig på fotboll, men att något är fel med BoIS, visste jag redan i våras: http://xrob.blogg.se/images/2008/dsc06921_21557695.jpg

(Mannen i bakgrunden är för mig okänd, men onekligen gillar han att befinna sig i fokus)

Anonym sa...

Tredje bilden är helt suverän, har aldrig sett en säng vara så vacker på utsidan.

Husbilen Credo sa...

sista bilden blev min favorit idag!
Ha en fortsatt fin kväll.

Anonym sa...

Skräp, skärp och åter skräp. Hihi, lite lustigt att vi är ett gäng fotoentusiaster som sitter och kollar på skräp en söndag i november. Haha! :)
Sängen blir min favorit.

Anonym sa...

Min favorit blir helt klart järnsängen! Den var riktigt fin tycker jag! =) /maria_6909

Ninni sa...

Den tredje bilder gillar jag:) Fin tolkning du gjort!

Anonym sa...

Jag gillar bilden med sängen mest, tänk så mycket skrot som ligger ute i vår natur.

Anonym sa...

Den första var given vinnare.

/Zippo

Synnøve. sa...

Hej på dig.
En salig blandning av skräpbilder måste jag säga.
Alla olika.
Men järnsängen är nog bäst.
Ha en fin dag nu, utan mera mjölkförvirring...
Kramen synne.

Anonym sa...

Sängen är min favorit. =) /helen_3131

Anonym sa...

Den sista tycker jag bäst om hos dig.
Ha det gott.//Nettan

Jah Hollis sa...

Rolig tolkning. Och visst måste den som håller på Landskrona Bois ha ett oändligt tålamod. :-)
Jag hade själv först tänkt ta med en bild på Malmö Redhawks i min triss. De spelar ofta som sopor.