lördag 29 november 2008

fototriss ovanifrån

been on vacation... nästan lite sent för veckans fototriss alltså men jag hinner:). Och i god tid är jag redo för nästa utmaning. Eftersom min länkförmåga är ytterligt begränsad får du klicka på rubriken för att komma till veckans utmaning!


den här bilden andas ...flamingokvintetten... kanske... TriTrang Beach heter sandlådan där korallhjärtat åtminstone har legat. den vackra pölen som tillhör är Andamansjön, en snutt av den Indiska oceanen.


En sån tur att vi hade med oss märkta saker hemifrån. Hade vi annars anat vad det var?... det där långsmala svarta i hårdplast och med gångjärn som upplysningsvis låg där på ett armstöd av utrotningshotat regnskogsmaterial. Trygg i förvissning om sin identitet som endast var dold för de där andra.. de som inte är som vi...


Döa råttor och vackra sköldpaddor är svåra att tävla mot men en rödögd liten uppstickare i form av kung krabba goes Asia bifogas till vecka 48uppdraget.
till krabban hade jag gärna länkat http://www.sanderochgander.se/musik/Krabban.mp3
men det kan jag inte:(
det blir som det blir när det inte blir som det ska! ha en go lördag ..wherever you are!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch! Den krabban vill inte jag ha ett nyp av... hahaha (skrattar åt mig själv).