onsdag 1 oktober 2008

tidigare kände jag till Mungo Jerry...



liknar det inte jan björklund ..eller är det kanske dr snuggles...tja...nu blev jag osäker.. för det är väl inte hon ..televinkens mamma?




Det sägs att det finns två sätt att leva. Som om ingenting är mirakel eller som om allting är mirakel
Läste precis om en kvinna som fick en uppenbarelse i en mango.. Allahs och Muhammeds namn stod skrivna i frukten när hon delade den. (osäker på stavningen då mangon icke var i bild) Antagligen på arabiska eller så (annars blir jag än mer imponerad)..det förtäljde icke historien. Först funderade jag över om hon åt upp mangon … sedan funderade jag över om det skulle kunna vara ett falsarium? Kanske grannen Mutvig(eller vad en ev . granne kan heta) som vill skoja lite..

Nej allvarligt talat..
Nästa fråga man ställer sig är naturligtvis om tv4 köpt rättigheterna? Blir Peppe Eng månne programledare? När kommer boken ? och om serien/filmen mot förmodan skulle floppa…hur dags kommer det att sändas på tv4+?

Håller sig Helsingborgs stad framme och gör något av detta fantastiska? Frågorna är många och kanske räcker det till en ny omgång Trivial Pursuit..the mango version
I artikeln står det förstås om tvivlare men ..man ser det man vill se och lika väl som Jesus i vasken eller Jesus on a toast kan väl Muhammed signalera i en mango..
Själv tyckte jag att jag såg Fredrik Reinfeldt i pulvermos från sibyllan i trappan bredvid. Förvisso inramad av två smala och en eller möjligen ett pucko.

Är osäker på om jag ska gå ut med det..

..men vid närmare eftertanke ska jag nog…jag menar .det kommer väl att lukta??!!

Inga kommentarer: