fredag 10 oktober 2008

Candy floss




metro, - en av de tyngre morgonprasslen :) bjöd på en insändare med avsändare som avundades oss som inga pengar har ...ty vi kan ju sova lugnt på nätterna.

Vi slipper våndas över att kapitalet flyr och hur vår världoverklighet förändras
-Jo så är det . tveklöst.det känns så skönt nu när jag fått insikt.
..men trots allt bjuder ju csn på möjlighet till en och annan nudel
så till dig sömnlös fd penningstinn
..jag, pankochobekymrad, med god nattsömn ,delar gärna mina nudlar med eder . ett instant gratistips från mormor får du också..

ett gott samvete är bästa huvudkudden.
en annan huvudsak är dessutom att man är hel och ren.
halv och älg.. thats a no-no!

i afton bjuds det på kultur in L-A.
Det gör det visserligen ganska ofta men idag blir det ...smörgåsbord...
bibliotekets utrangering missar jag inte..
museet är obligatorisk hållplats och resten brukar bli ..på magkänsla.. ännu aldrig besviken.
Det ska i såfall vara på den fantastiska författaren som 2007 dedicerade kramar till mig..ursula ..i en bok jag inte visste att jag ville ha.

Boken är lika oläst , inbunden och vänder mig ständigt ryggen men författaren återkommer till lokala boklådan i kväll... kanske ska jag utsätta mig och öva mig i att säga.. tack! men nej tack kära författaren .kram från ursula.


kanske ska jag rent av skriva en lapp att värja mig med om tungan skulle häfta...
oftast slinter den bara

Hörde frexten om ” Zlatans galna lyxrenovering ”
Mindre än en årslön väljer han att lägga i sitt och familjens boende. Galet?
Inte vet jag men i mina ögon verkar det mer galet att lägga +10 årslöner på en ordinär lägenhet som du dessutom ska betala ”avgift” för..

Zlatan..
I ert ansikte pseudodemokrater!



noterar att den gode Poul bjuder pannbiffsbuffé vid kulturens skymning/afterwork

men innan det kan bli nån afterwork får man kanske arbeta en smula...
.. wish you a kul tur i kulturen

vänligen men bestämt!
ursula


proud hangaround
runt de versallösas förening

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haj, hur gick kulturandet i natten?

Anonym sa...

det var en kul tur! www.landskronadirekt.com