lördag 29 december 2007

Vikten av konsekvens..

Julen var god- så ock maten.. denna kommer numera att vara blott ett gott…minne.
Liksom (H)jul äro runda..
……Nyårslöften är inget jag brukar avkräva mig men i år säger vågen annorlunda.. den väger..jämt…för mycket.. Ett GI perspektiv skall därför eventuellt antagas..

Äntligen är jag klar! Åtminstone med den första av de tre examinationsuppgifter jag har det tvivelaktiga nöjet att behöva klämma ur mig. Datorn kraschade och det mesta av mitt förarbete lixom bara försvann ut i den cybriga galaxen. Det var bara att göra en Sven-Ingvars .(läs börja om från början.) alltså.
En extern hårddisk är bra som back-up ..om den fungerar.. ibland finns denna och ibland kan den icke hittas i mitt lilla nätverk.. beror förmodligen mer på min bristande kompetens än på den lilla lådan, men resultatet blir detsamma.. ännu ett I-landsproblem.

Problemfokus har det, under året nollsju, också varit kring VärldenoVerkligheten… stad eller kommun, många och ibland långa, ibland ..o..sakliga.. o..rätt..visa…placeringar på mediavärldens anslagstavlor. Inte sällan placerade där av oss- the L-A people..

Man blir jag av andra..
dom, ofta med oskånska R - med hjälp av vilka man kanaliserar aggressioner och mindervärdeskomplex.. om inte dom..

brunsåsbristen..annatvardetförrtänket…

Man glömmer lätt att annat är det också i resten av världen..
Det finns gott och det finns det andra men ingenting är bara det ena..
En strimma ljus verkar ändå ha kämpat sig igenom slottssteksdimman och låter lite framtidstro och små, små visioner poppa upp både här och var.
Glada människor, många människor på gator och rådhustorg är ett tecken
Och täcken ska man inte dra över hufvudet
ty då ser man inte allt det plussitiva

Staden i vinden ÄR en fantastisk stad.
om vi alla tar i..
Och när det finns lite stolthet kvar ……
finns det också hopp om bättring

Må det nya året vara ett i allt väsentligt Gott år
och med förhoppningen att du ser det!

Skål ta mej fan!

Välkommen NollÅtta !

och som alltid..

Tro Hopp & BoIS

Inga kommentarer: