måndag 10 december 2007

..Men ...har Du "udevana" då ?










WYSIWYG!




Måndag morgon
Och back in ..town.. tvättstugeplikten känns idag som en angenäm sådan .. mest för att man kommer att ha något att ta på sig men också för att det blir mer plats i badrummet:)
...
I backspegeln var beslutet att bara tvätta lite innan vi åkte ganska ..korkat..

Flygresan hem var förfärlig... inte på något sätt p g a av berusade piloter eller cykloniska luftgropar eller något annat påtagligt.. jag blev bara så förbannat... rädd
... för vad? Have I not flugit before... Jodå..
varit rädd? Knappast...

Antingen tunade jag medialt in någon annans skräckupplevelser eller så insåg jag helt opåkallat och väldigt plötsligt att ..jag är rädd..jag kan inte flyga..
.. fick nästan svårt att andas...men hur korkat då?...ingen annan verkade speciellt berörd ...och i eventuellt förekommande fall var det nog bara av de otaliga små, söta alkoholbuteljers innehåll som tillsammans med julskum, ölkorv och jordnötter inmundigades..


Väl på jorden ser vi på bagageutlämningsmonitorerna att ett tjeckiskt plan kraschat...
Vad ska man säga...

Jag tror det blir en miljövänligare busstripp nästa gång..

En Margarita by the pool är ett måste har jag fått veta av en glittrig , värlsvan väninna,

... ok... måste man så måste man...

Una Margarita por favor... (värlsvan resenär)
We don’t serve pizzas until 15:00 (Manuel ..probably from barcelona)
Un Margarita por favor.. (värlsvan resenär , försöker igen, nu med assistans av bild från drinklistan)
Aha... si, si un margaritha... (”Iknownothingkillen” lämnar scenen)

Drink komma pronto (mitt tillägg)

Makens ”una Jarra”- (också benämnd stor stark-.. maken alltså,.) .. stod immig och nästan vacker på bordet och innan jag hann säga flaska stod den där...
Margaritan ..som är ett must by the pool...

Förväntningarna var ..grande...
Martiniglas med saltkant och limeskiva på densamma.. värlsvan , elegant.. liksom den drinken tillkomma skulle


Jag har sagt det förut men det tål att påpekas igen..
Kejsarens nya kläder!!

Smakar och bakar
Det här var minsann ingen lussekatt..
Smaken överväldigade mig trots att den premiärt nästa bara var en...smutt...
Fy för den lede!!!
– en smak av sälta kombinerat med en surhet ..som tidigare blott funnits på Öresunds botten- och då exklusivt i höjd med Ålabodarna, vid strandkanten , nästan som om oskvalpad efter en vindstilla vecka...

så var det med det måstet
- nästa must blir en jul...

efter en halvtimme sisådär kommer Manuel fram , lägger huvudet på sned och frågar om drinken var till belåtenhet..

..mmm - universellt icke-ställningstagande -varken bu eller bä..


Han tittar på min, till synes o(be)rörda ,drink som står där på bordet och ser exklusiv ut..
han sneglar sedan på den store starke och hans glas- där endast imman är kvar..

Jag kan switch it to another drink if you like, säger han…Manuel.. med det selektiva förståndet..
innan jag hunnit svara något värlsvant sveper han iväg med min Maggan och återvänder med en Pina Colada...

Och det är ju det som är semester..
sola & bada & Pina Colada..
Det visste ju redan Markoolio..

I VärldenoVerkligheten har det inte stått stilla...
Nightcapen bevakades förnämligt "direkt" av morgontidningen i digitalformat..
- tack!
Såg att Nezir gjort bra ifrån sig.. Heja dig! Den killen kommer vi att se mer av.. (medial intuning igen?)
Klockan var Alve redan från start och det gick ju inte så illa..
Fest istället för elände präglade, enligt samma källa , kvällen..
delaktighet my friends... det funkar för oss alla..
..heja Besa också..
Missade även finalen i idol men tror jag kan leva med det.. hoppas!
innan jag glömmer det....
berörda kursare tillfrågas härmed : K3-lunch på onsdag?


Julpyntet hos alla grannar bländar, liksom den tenerifanska solens strålar, i hemvändarens ögon..
Måste ta en runda på vinden så att även mina nära ser stjärnor i afton.. men först en runda binär omvärldsinformation kring VärldenoVerkligheten, http://www.landskronadirekt.com/
som alltid
... Tro, Hopp & BoIS !

Inga kommentarer: