lördag 29 december 2007

så fullständigt ofattbart..

Jag har just läst morgontidningen.
Egentligen är det för svårt att greppa.
Egentligen är det ofattbart att man kan skriva så triviala banala saker som jag brukar göra, när det finns människor vars värld har rasat.
Människor som förlorat det de älskat mer än vad som är möjligt.
Människor som kämpat förgäves mot en fruktansvärd sjukdom som, när den bestämt sig, inte skonar någon - inte ens små vackra prinsessor.
Människor som ska orka ta sig vidare och leva med en sorg som känns övermäktig även för den som är utanför

En liten prinsessa har fått sina vingar och valt ut ett silverkantat moln att vila på.

Vad kan man göra? Mer än att verkligen ta vara på familj och vänner. Uppskatta att man är lyckligt lottad och fundera över vad som egentligen betyder något-

Du och jag -som inte vet något om hur man botar cancer- kan bara göra det möjligt för de som forskar att forska vidare.

Skänk dina fyrverkeripengar, dina julklappspengar och allt annat du kan avvara..stort som smått .. till barncancerfonden.
Den lilla prinsessan vars öde berört mig så heter Felicia. I hennes namn ska mina pengar sättas in.

Vill du också hjälpa till? http://tidigmamma.blogg.se/
http://www.barncancerfonden.se/content2/index.php?realm

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Nä det e ok att du skrev!
Kram