fredag 21 december 2007

vandra vidare

danföredanföredan
alla tyx ha bråttom och det är före dan som gäller.. stackars honom..doppare-dan..
till och med landskrona är julshopparmecka i år. Överallt är det folk..man undrar varför de inte handlat tidigare utan tvunget måste rusha när Jag ska fram...och tillbaka.. en paket här och en där och..ingen i minne...
och mat..tur att jag har en lista..hemma i köket...
sill i burk och sill i låda .skinka brunkål och ..jansson... förrestenvar det inte han som stod på kappahl och såg så förtvivlat näpen ut emedan han höll en ...rödbrokig! tunika framför sig..
Så fru Jansson ..jag hoppas den var till dig...

blicken jag fick av bakomkassanplaceradtösen på Bokia var sådär lite handelsanslutet jullglittrig samtidigt som nämnda expedit förmodligen önskade sig långt mycket långt från ...kassan.. Ska den vara inslagen, kvittrar hon till damen som hade mer brått än jag. OOOH nej, svarar damen.. att slå in paket är ju det allra roligaste... Expediten tycker förmodligen inte detta men försöker behålla sitt serviceansikte neutralglatt.
God Jul och ett riktigt Gott nytt år säger den trevliga damen som snart skall hem och förlusta sig med tejprulle och blankt papper. God Jul säger expediten hurtigt.. för en sekund slappnar hon av och tröttheten glimtar förbi. när hon ger mig blicken förstår jag direkt vad hon menar.. jag tar mina bokar i en påse betalar och går.. utan ett ord gick meddelandet fram.. -om du så mycket som andas något om god jul är du den 9854:e i dag och ... ...I´will kill you! jag svär.....

så jag .. sensitiva medelsålders boklådebesökare säger inget.. jag ler neutralglatt och vandrar vidare med mina klappar.

Inga kommentarer: