måndag 29 december 2008

Genom-tänkt fototriss

Veckans fototriss innebar alternativ. Vilka kan du se om du klickar på min rubrik. Jag valde tema "genom". Genom det tänkte jag fortsätta min vackraLandskronakampanj. En vacker stad som tål att tittas på. Med öppna ögon. Så torka bort lite fördomar och följ med :)




I vackra Landskrona är detta ett dagligt fenomen. Öresund ligger där och väntar vareviga dag på att solen ska sänka sig till nattvila. Från mitt fönster förvandlas Albanoskolan till en vacker silhuett. ..och det är gratis!


Lika vackert är det det om man vandrar längs yttre vallgraven vid citadellkolonierna ut mot sundet. Genom-blött är vattnet som här kluckat runt genom tiden, förmodligen alltsedan danskdagarna.

Genom rökmaskinens puffar ser man åtminstone delar av The Bristles. Ett riktigt råpunkband som spelade tillsammans redan när de var unga och vackra i början av 80-talet. På "gamla dar" har de fått ett genombrott. Ett riktigt. Det talas om skivkontrakt, producenter och japaner. Gamla singlar (ep-skivor) säljs för kronor i tiotusental och det är verkligen genom-roligt! Den på bilden tydliga (?) gitarristen Svegis, är precis som då, en kille som inte lämnar någon oberörd. Bra egenskap när man serverar åsikter i musikform.
Genom brott av olika kaliber har Landskrona blivit bekant för omvärlden. Genom odemokrater av olika slag omtalat och förtalat. Det är en vacker stad med plats för många. Här finns förutom den uppenbart vackra miljön, också många människor med visioner, framtidstro och goda hjärtan. Lyssna på dem. Välkommen hit och bilda dig din egen uppfattning.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt vackra, kan inte hitta en favorit idag. nr 1 har så fina färger, nr 2 vackert motiv och nr 3 är bara wow :)

Emma sa...

Fina bilder allihopa, vilken bra Landskrona-ambassadör du är :)

Anonym sa...

Alla bilderna är fina, men jag röstar på punkbandet trots allt:-)

Anonym sa...

Från en Helsinborgare i förskingringen, otroligt vackra bilder. Bild ett får min röst,Boel

Pia sa...

Snygga bilder och genom-tänkta!!! Favvo blir den sista!! Tack för kommentaren igår och jag önskar dig Ett Gott Nytt år!

Anonym sa...

Ack ja, vackrare stad får man faktiskt leta väldigt länge efter.

Anonym sa...

Gillar sista bilden skarpt

Synnøve. sa...

Hej.
Bild nummer 2 blir min nummer 1.
Ha det gott.
Synne.

Photos by Storm sa...

Tack för en liten snabbvisning av Landskrona. Fina bilder/Lis

Unknown sa...

Bild nummer 2 är min favorit.
Önskar dig ett Gott Nytt År.
Kram