söndag 7 december 2008

Triss i siffror

Siffror är makt. Siffror används för att kontrollera, reglera, värdera,kvantifiera, bestämma och identifiera. Siffror är inte min grej. Inte konstigt då att bilderna blev lite tradiga. Det är liksom sånt man får räkna med. Kanske kommer i framtiden en bokstavstriss. Bokstäver är ju också makt. Dock är förtjänsten av bokstavsarbete icke jämställt med sifferdito.
Finito Pepito.


Max 30.. sen får man lägga vingarna.

Tidningar kan ibland uppfattas som skämtsamma, men leendet är nog mera ett uttryck för karnevalsglädje anno 2008. Har du inte besökt vackra Landskrona i karnevalstid ? Välkommen 2009!


Landskrona BoIS har ett fantastiskt juniorlag. Heja dom!

har du lyckats hitta hit? Fantastiskt eftersom jag annars lyckats länka till allt möjligt annat . Länk-UFO kallade sonen mig när han hjälpte till att fixa....

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade till dig utan problem!
Kul triss!

Anonym sa...

Inga problem att hitta till din sida! Landskronafestivalen har jag varit på men det är några år sen sist... Min favorit blir dock dom kvarlämnade änglavingarna!
Hoppas att du får en skön Skånesöndag!=) /maria_6909

Mita sa...

Kul bilder, den med karnevalen tyckte jag om. Ha det bra

Pia sa...

Fina bilder och tolkningar!! Sista bilden blir min favorit!! Må gott!

Anonym sa...

Tycker mest den där tidningen verkar fokusera på tråkigheter, så det är med stor sannolikhet omgivningen i övrigt som framkallat leendet :-)

annette sa...

Skön tolkning och sköna bilder, mittenbilden blev min favorit!

annette

Anonym sa...

Siffror i mängder!Min favoritbild idag blir den sista. Då jag lever med tre fotbollstokiga grabbar - så måste jag ju välja fotbollssiffrorna! :-) Ha en bra dag!

Anonym sa...

Svårt ibland att hålla den hastigheten för somliga. Ser ut at vara Landskrona idrottsförening som även står bakom karnevalen, med tanke på tröjorna, snugg jobbat trots din "avsky" för siffror.

Inte ett så tokigt alternativ att få ta vingarna efter skylten, mindre och mjukare skador.

/Avsändare Margareta G

Jah Hollis sa...

Du tycks ha inlett med att länka tillbaka till Fototrissidan. :-)
Skönt med lite glada karnevals- och fotbollsbilder från Landskrona. Det är så mycket skit man hör om den staden annars.

Anonym sa...

Det var inga problem att hitta till dig, som du märker. :)
Fin triss du visar, gillar sista bilden bäst. Hoppas som du på en bokstavstriss i framtiden. :)

Anonym sa...

Änglavingarna blir min favoritbild här hos dig idag. Jag har varit på festivalen i Landskrona - tror det var -98 o i samband med någon fotbollsmatch oxå HBK - Bois.
Kramis

Anonym sa...

Vad passande....! Siffror och matte ÖVERALLT!! =)

Anonym sa...

Härliga bilder. Trean var härligast. Den hade så mycket energi i sig =)

Anonym sa...

Lätt att hitta :) Gillar bild 1