söndag 21 december 2008

fototriss i juldetalj

Nu borde vi ha jul här i vårt hus. Hopptralalala. Granen står så grön grann. Doft och insektsfri och var åtminstone i köpögonblicket då för länge sedan, förmodat miljövänlig. Annat pynt lyser mest med sin frånvaro.Som så ofta är det ett gap mellan det man vill och det man hinner. Det löser sig.. .


en kvadrat är fortfarande en kvadrat när den står på hörnet. på hörnet hänger den lilla "flätade(not) korgen , i plåt fast med traditionell julmodell som förebild.


den lilla halvfiguren hänger i residentets gran. plastic fantastic och egentligen ganska gräslig. från svunnen tid då dotter samlade...

Som ett monument över ursprungsfesten hänger den, ortodox och välsignad av vännen jag fick den av . Åtminstone tror jag det. och tro är bra . Tro kan även förflytta berg. flytta ska även familjen...igen... jo, jag vet- det blev en kort sejour. det finns skäl... och själen behöver sitt. Snart kommer han. Dan före Dan före DoppareDan. Kanske bäst jag sätter på kaffet..




Härligt att man kan handla i julpyntade Landskrona. Du har väl inte missat det? Här finns!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu har vi en gran också! Och tack vare syskonbarnen är det en riktig barn-gran, den typen där allt hänger på ena sidan, ganska långt ner! :)

Anonym sa...

Nattsömnen är det inget större fel på, tror jag. Och förmiddagssömnen är det till och med ännu bättre ställt med. Fast egentligen var det tv3:s fel alltihop, de visade alien 3 och 4 igår natt, jag kunde inte rå för det. Men det är inte fy skam att vara 1:a för en vecka.

Anonym sa...

Vilka vackra härliga bilder du har i din triss!
Jag vill oxå önska dig en God Jul!
Kramis

Anonym sa...

Du är en av alla som fattat det där med detaljer ur en bild.. bra för det är väl så Helena menar:-)
God Jul på dig o ha de mysigt/Pialotta

Anonym sa...

Fina bilder...god jul

Ninni sa...

Fina detaljbilder!
Hoppas du får en riktigt skön julhelg!

Anonym sa...

okejokej :)
min favorit av dina fototriss-bilder blir nog tvåan.

gaspedal.blogg.se