onsdag 10 december 2008

Räkna med bråk är inte ens hälften



Jag tycker oftast att öppenhet är positiv. och lyhört är gott om man inte råkar bo i det. Jag är en god lyssnare. Åtminstone har jag hört det. Är det en bra egenskap? ”I min bransch” tror jag det är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb. Att se ut som man lyssnar är en förmåga som utvecklas au vitesse i tonåren. Om detta kan jag bära vittnesbörd. Kunskap är inte heller tungt att bära men först måste man nå den… högt upp på en svåråtkomlig hylla finns den jag just nu försöker greppa. Hal som en ål är den och just som jag tror att jag har den slinker den undan på ett sätt som nästan skapar uppgivenhet. Bara nästan. Kursen handlar om ett främmande språk. Matematiska. Mycket imponerad har jag sett både Numbers och professor Baltasar in action . insikten är svår och gör mig sorgsen… Jag kan aldrig bli som de… vare sig animerad eller lockig skall jag vandra vidare genom livet. Behärskar positionssystemen i div. baser och förstår att n(n-1)/2 kan lösa en del märkliga och mycket konstruerade bekymmer såsom .. summan av de sammanlagda sidsiffersymbolerna i en bok på ..låt oss säga..59 sidor… men säg mig varför? Och hur kan jag glädja världen med sådan kunskap?


Har du något vettigare än så att säga och är du kanske rent av ung? då tycker jag att du ska tycka till, önska, fråga, gnälla och berömma på den här länken.
http://www.lyssnapamig.se/

En Landskronakille att räkna med, utan mystiska formler, har byggt upp ett nytt demokratiskt forum. Heja honom! Målgruppen är ungdomar , bara det är värt applådåskor. Att även gamla Ursula får tycka blir ren bonus.

Inga kommentarer: