onsdag 2 januari 2008

www.fotbollskanalen.se

Fotbollskanalen.se..
Där kan man hitta allt man vill &inte vill veta om fotboll. Därför känns det naturligt att man kan bli en Guitarhero och vinna ett TVspel om man har sidan som sin startsida…
Det har inte jag . För mig är en guitarhero en Santana eller en Clapton, och eftersom jag inte blev förtrollad av vinstmöjligheterna bestämde jag mig för att behålla mitt trygga fönster mot cybervärlden..
http://www.landskronadirekt.com/ trycker jag och direkt commer allt nytt från världenoverkligheten L-A, på min skärm
Magiskt..
Jag kikade ändå runt lite på ovannämnda kanal och fick i klart för mig att…
· Tusentals Österrikiska fans har skrivit på ett upprop för att få det egna landslaget att hoppa av sitt eget EM - för att de är för dåliga.
· Kampanjmakarna som skyller de dåliga resultaten på lagledningen säljer

t-shirts med texten "Initiativet Österrike-fritt EM 08".
· Fotbollskanalen och Fotbollskanalen.se är populära. Så pass populära att de får reklam från Sveriges Television. "Och mer kan ni se i "Fotbollskanalen", sa SVT:s programledare Marie Lehmann i Sportspegeln i söndags.-
· (Det kallas publikservice?!- min anm.)
· Att jag och min familj förmodligen kan se i stjärnorna efter biljetter till EM
· Att om man är spelare i Bröndby får man hjälp av både helare och sierskor

Man får på denna sida också en uppmaning om att man kan välja vad som ska diskuteras i fotbollskanalenprogrammet..
Interaction! I like.. på ett lite smådemokratiskt sätt får jag alltså vara med.. MOI!
Klart jag måste…
Jaha ..men då skriver jag något om min ickestockholmsrelateradehjärteklubb…tänkte jag..
Och så gjorde jag det. Jag önskade mig en liten seans kring lagets närmaste framtid..några små prognoser och analyser och lite om linderötter..
Steg 2: här uppmanades jag att erkänna:
erkänn att du godkänner tv4:s regler und so weiter…..
Okej..
Lyckan står den djärve bi..(eller om det var går den djärve förbi..minns inte riktigt..)
Jag sattei alla fall ett kryss i rutan- trots den röda varningstext som upplyste mig om att
TV4 kan spåra mig…!!!!
Nästan lite skakis tryckte jag på den lilla knapp som skulle sända dessa mina varma förhoppningar kring ett program om –Landskrona BoIS/Superettan ,-alltihopa

-En Del Av Sverige-
Men ack så det kan bli.. Responsen som kom upp i rutan meddelade vänligt men bestämt.
-Något misslyckades… mest troligt citerade du fel…


Mest troligt gjorde jag inte det TV4..


..-och jag är inte svår att spåra, även om ni säkert kan hitta minst tjugoåtta till som hade varit intresserade av min programidé..

Inga kommentarer: