måndag 21 januari 2008

Vadå läsvärt?


Stadsbiblioteket det fantastiska, ska stänga…
närmare bestämt den 19 februari..
Stadsblioteket det fantastiska ska sedan öppna
……igen… den 27 februari
… och nej.. det beror inte på ”yttre faktorer” eller på att min kurslitteratur ändå aldrig finns att tillgå… Det beror snarare på faktorer av internkaraktär … icke att förväxla med stereotypen internkaraktär
Ett nytt datasystem ska man använda sig av… i detta skall, enligt visuell upplysning i A4 format, personalen trimmas in…
Partikelverbet trimma in känner åtminstone jag mig tveksam till i sammanhanget.. kanske tillhör min tveksamhet samma syndrom som det som alltid får mig att hämningslöst vilja svara på diverse retoriska frågor.. nämligen..bara för att ….
Hur sunt är det ?
Och.. om det ännu finns en förening för semikolonets bevarande; jag vill vara med!!
Semikolon är minsann ingen svensk tradition informerades vi om, jag och de andra som var vakna, idag på den högre utbildningen..
Detta i ett tonfall som antydde nån sorts…värdering… Man fick också veta att referenser listas enl. Harvardsystemet. Nämnda system är att föredra då det blir mindre klumpigt och är både snyggare och lättare …
Says who?
&
Hur svensk är Harvardtraditionen?
Nu hade jag kunnat lista exempel på retoriska frågor jag hade velat svara på
men hur kul vore det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det måste vara ett väldigt avancerat datasystem, som tar så pass många dar att lära sig?