fredag 4 januari 2008

ÅtertÅget

För att undvika tentaläsning på Malmö högskolas bibliotek , där det helt saknas avledande frestelser som tex, disk,tvätt,dammrÅttor och vänliga kaffegäster surfade jag ut på cybervÅgorna för att se om fler än jag har dylika strategier.
Jag hittade en kedjeutmaning! MÅste vara bra sÅhär pÅ på morgonkvisten . en bloggare som kallar sig "solgudinnan" har i sin tur antagit kedjeutmaningen som då bestod i att hitta en bra lÅt /artist på bokstaven Z och sedan skicka uppdraget vidare men då gällande bokstaven Å..
I know.. det kyrilliska alfabetet hade varit lite mer utmaning men man fÅr hÅlla till godo när nÅgon bjuder in. Och Å ger iallafall ifrån sig en liten känslonyans när den uttalas-beroende på betoning och sammanhang kan den bli ytterst betydelsebärande.
ZZ Top valde hon men Ziggy stardust eller zappa hade väl varit bättre? Bokstaven Å, -som blir min bokstav- framkallar nästan lite ...Ångest sÅ här kl 0715 , strax innan tÅget gÅr frÅn perrongen invid spÅr 3 pÅ Landskrona station. Accepterandet av denna utmaning gör att detta tÅg Åker utan mig...

Funderar... hm... Åållman Brothers? Åsmånds? Th.Åström?
Åll the leaves are brown? ..fast det är ju en textrad.. nää...
hm... Ånly you? .. Ååååh va' svÅrt!

Men Du ..Jag ger dig min morgon ..Jag ger dig min dag!
http://www.youtube.com/watch?v=p-6-iDu554o
Men då måste du hitta någon på Ä!
Äh..så lÄtt!



http://solgudinna.blogg.se/

Inga kommentarer: