fredag 28 september 2007

Så länge sen...





Det fanns tid att blogga
Tid att läsa, diska, skriva, tvätta, reflektera, handla, dammsuga, kamma katten, tjata på barnen träffa den där mannen som jag delar tidning med och då och då hinner träffa, utföra självpåtagna lagledaruppgifter.. Samma sysslor som alltid fixas men glappet mellan det tänkta och det faktiska har varit stort.. eller kanske snarare har marginalen känts för liten
Med en upcoming tenta och en brakförkylning har det mesta lixom ...fallerat

När det nu äntlich är fredag har jag i stort sett hela listan kvar och det känns som om... det kvittar!
Så gott!!!!!
Alla sysslor finns kvar när jag orkar ta tag i dem så varför stressa..
Idag ska jag i stället bara vara...förkyld .. om än på en obligatorisk föreläsning..

Mina randiga har inte fått någon uppmärksamhet ,från mig, på ett tag men det har inte funnits så mycket att orda om.. Vi var i göteborg.. det började bra på den gröna ytan och slutade sämre .. men vi såg dom ..änglarna..
Eventuellt såg vi några smådjävlar också. Åtminstone var deras blickar något besatta och deras uppträdande lämnade en lite otrevlig känsla i både maggrop och hjärta. de eventuella Smådjävlarna var en klick i enstörre grupp randiga supportrar som ,liksom vi andra, lagt stora pengar och ledig dag, på det som skulle bli fotbollsfestigt..

Tyvärr blev det (oberoende av resultatet) mer pest än fest och några fler bortamatcher blir det inte för Ursula
... hemma kan man välja/välja bort sällskap när man väljer läktare.
Förmodligen älskar dessa smådj´s mig tebax´..men det bjuder jag på.
Ni sågs grabbar! Ni hördes!
Man vill bli älskad/sedd/bekräftad...
...i brist därpå...
Dr Glas...

Inga kommentarer: