måndag 30 juli 2007

Somliga dagar...


I dag blev det mesta tosigt , glömde nycklar, fick punktering ... och sen vann Mjällby med 4-2...
och ja .. de var det bästa gulsvarta laget..


Solen och pannkakan!
Det är inte lätt att förstå vad som händer.. ena dagen spelar man skjortan av riktigt bra lag, andra dagen spelar man förvirrat och vill så mycket att det knyter sig..tror jag..

Mina medpublikanter hade sina egna teorier som inkluderade icke rumsrena kommentarer och krävde bland annat huvud på fat , deporteringar och i stort sett att alla skulle bytas ut.. tränare, spelsystem, avbytare och andra involverade var alla ... fel...
Lösningarna var alldeles olika men grundade sig alla på känslor i frustrations o besvikelsetrakten..
Spring då för f-n vrålades det åt killar som, en del iallafall, sprang allt vad de förmådde..
Kanske var den totala avsaknaden av stöd från oss, som alltid är där för vårt lag, också den bidragande...

Det var inte vackert
Det var inte bra
Det blev inga poäng
Det gjordes många misstag..

Men...

Solen sken en smula
Klockan blev Alve mycket tidigare än den brukar
Individuella prestationer saknades inte ( om man är ärlig...)
Vi fick 2 mål
Vi var över fyratusen på plats
vi ska fortfarande spela semifinal i svenska cupen
och den tjocka tanten har ännu inte upplåtit sin stämma.
Dum spiro, spero
("Så länge jag andas, hoppas jag")

Stå på er pågar annars gör nån annan det..
Och du som ändå tar dig tid att vara på IP - Tack, men stötta i nittio* och gnäll när du går hem istället, efter de matcher det är befogat.. den tillfälliga svackan tar vi oss förbi nästa match
och i morgon är det en utomordentligt spännande direktsänd lottning i RADIO !!??!!
jag hoppas på Göteborg borta och sen Kalmar hemma i finalen..
min laguppställning är klar.. är din?

Heja BoIS! Heja BoIS !
det kvittar vad ni gör....
..und so weiter..
( rude bois)

Inga kommentarer: