fredag 27 juli 2007

DET REGNAR INTE!


Fantastiskt..

Jag njuter av att ha solen rätt i ögonen ..och kanske är det därför jag inte blir förvånad över den lilla talongen med uppmaningen Miss Landskrona! i dagens HD... -för det gör man ju när man varit borta ett tag.

Var tillexempel utomlands i förra veckan. Hamlettown besöktes i officiellt ärende. Dvs ”aktivitet i tjänsten ”

Hygge, gemyt o pölser kombinerat med inköpsmöjligheter av typen oppustelige bananer på BR, karrysalat hos Irma och sist men ikke minst, kukikukuret hos Tiger .

En kvadriljon semesterfirare med kärror i kategorin lastabir trängs med oss sockerfria, innan det är tid att leka hittafärjan. Enklare för oss än för många andra med lite fördunklat sinne. Sista chansen till alkoholinköp i detta land är vid ankommandet till avgångshallen och nu blir det genast lite svårare.. rulltrappor behäftade med endast danska bilder gör att man missar budskapet om faran med ölkärror i rulltrappa..

Vi överlever även denna strapats och fortsätter äventyret genom glaskorridoren med milsvid utsikt och inte alltid nyttjade möjligheter till insikt.

Så småningom äntrar vi Tycho Brahe tillsammans med en dame vi för enkelhetens skull kan kalla Rög-Else,. Hennes cigarr puffar ut små käcka moln och både jag och mitt sällskap blir rörda till tårar .

Sorlet runt mig tilltar i styrka men jag sluter ögonen och tänker...
How I Miss Landskrona!


Inga kommentarer: