lördag 19 april 2008

I'm back!

Inte ett ord på 13 dagar!
Vad har hänt? Är jag…
Näää det är jag INTE.
Vilken tur jag har!
Orken börjar sakteliga återvända i systemet även om det är en bit kvar till det som var ..
I VärldenoVerkligheten har det hänt massor…
Rånare har träffat fasttagare ..rättegångar har försökt skipa rättvisa …
bloggare har blivit dömda för förtal… hårda tag mot de som brottsliga äro..?


Ännu ett oskyldigt barn har fallit offer för det galna i världen.. Hur ska det sluta? I en värld där bristande resurser alltid sägs vara ett skäl… en värld där kronor ören och girighet sätter agendan.. och fördelar … en värld som är vår gemensamma oavsett plånbokens tjocklek.. när vaknar man?


En av våra politiker skickar då och då ut små frågeformulär där han vill veta saker av oss medborgare… i början kändes det seriöst och jag kände mig manad.. klart killen behöver råd… speciellt eftersom vi inte alltid delar tänk ..
Fast på sistone har frågorna varit menlösa , lika ledande som koppartråd och egentligen bara utskickade för att..
Så det skrev jag… jag menar … att mitt i rånvågskaoset fråga.. vill vi se fler poliser i stan ?
Man häpnar…
som alltid får man 400 tecken under ordet fritt…
400 tecken… vad räcker det till?
Jaja..inte läser han väl det ändå tänkte jag..
Men jo.. det gjorde han ..o svar fick jag..
” Hej! När jag läser ditt svar kan jag inte annat än hålla med - frågan blev
menlös. Jag beklagar detta och ska "skärpa" både mig och frågeställningarna
framöver. Jag sätter stort värde på svaren. Under "Ordet fritt" och liknande
framkommer många bra idéer och synpunkter.
Än en gång tack för synpunkterna . bättring utlovas!”
så nu vet vi det.. menlösa frågor are no more..

Min reflektion på dagliga tidningens ...vad-det-nu-kan-vara-kampanj har ni hittills sluppit...lite inaktuellt (?) men jag kan inte låta bli... Vad vill de egentligen? En krönika på ämnet därför vill jag inte bo i landskrona på uppslaget innan kommunens helsidesannons om trygghet...
snacka om att media spelar roll... mycket märkligheter och neggnotiser har jag sett men detta var... nästan det grövsta... stadiet innan mållös...
effekten?.. vad tror du? och då tänker jag inte bara på taxeringsvärden, företagsklimat,framtidsvisioner.. ett slag i ansiktet på oss, den j-igt stora majoriteten ...
lite krav borde även ni ha på er själva..ni negg-journalister.. heder yrkesstolthet.. och perspektiv... konsekvens av handling... Man ska inte mörka, censurera.. men man kanske kan tänka ... ha perspektiv...reflektera konsekvens...




Det är tid igen… hög tid.. högtid..
Premiären är avverkad och det var en trevlig historia.. det finns bara en Linus Malmqvist… -tänk om det fanns två…Linus Malmqvist..
The incredible JPs´, Christoffer framtid, Mirza som älgade fram.. Ceder……
enough said..
Matchen präglades av det vi alla efterlyst ..hjärta… till och med de buttra herrarna på stå visade tecken på glädje.. eller i alla fall försiktig optimism..
3 mål…3 poäng… energi…
Första bortamatchen.. hjärta..hjärta.. senast blev det utskåpning .. nu visade man vart skåpet ska stå ..egentligen…
Micke Dahlgren.. när han är riktigt bra är han det ordentligt … och Alve… gott att han fick utdelning..
Tack för insatsen alla.. ja..jag vet ..det är ert jobb…
man kan kräva.. säger gubbarna… jo men vem kan kräva…
vi…publiken.?.
knappast … Vi kan stötta, önska, hoppas och tro
Kraven får komma från de som betalar lönerna… Vi betalar för att i 90min+ , se ett antal gubbar springa fram och tillbaka på en gräsmatta, en boll eller 7, ett par flaggor och en visselpipa… hur de ska spela, springa eller blåsa står inte på biljetten
men vi står där … vi stöttar, önskar, hoppas och tror… och det är för denna alldeles frivilliga stund vi betalar ..
Om drygt en vecka är det tid igen… för medgångssupportrarna och för oss som alltid är där ..
Vad sägs om ett lämmeltåg? Svartvita lämlar som myllrar in på vårt IP och hejar fram 3 nya poäng mot Väsby United…
United… det är så det ska vara …
Tillsammans…
Tro Hopp & BoIS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrade just var du behagat ta vägen, vet inte hur många ggr jag slunkit in här och mötts av samma "trind o go som en köttbulle" vid det här laget :-) Reflektion över konsekvenser är underordnat att skriva om sådant som har positiv inverkan på upplagans storlek.