fredag 4 april 2008

hjärta

Trind o go som en köttbulle …
..eller..har du svalt en fotboll?

Det beror på..
Men det händer saker.. i min verklighet
Den första april skulle jag med narkos fixa till det eländiga dentala som tagit så mycket kraft energi och resurser..
Livrädd? No doubt, men det finns saker man måste göra
Somnade likt den törnrosa jag är på en smal sjukhussäng i Ängelholm kramandes en vacker marinblå engångsfilt vi var flera där men det…liksom minns jag inte… det var flera där när jag vaknade …det minns jag.. på kardiologen i sällskap av samma engångsfilt

Mitt hjärta slår för både det ena o det andra… det har det alltid gjort.. det visade sig att rent konkret faktiskt gör det… slår…hejvilt och med egna initiativ.. därför har jag varit så tröööööttt…
Tur att jag var där! Och att teknikens under kunde måla de konstverk mitt hjärta bankar..
Trött, trött och klotrund i ansiktet men med ett hjärta som slår..lite för ofta och för mycket men lite medicin o omprioriteringar av allt jag brukar blanda mig i ..så blir det nog bra.. Mitt leende är visserligen inte vackrare än innan..tvärtom..
Men om man får vara med löser det sig nog i halvlek
Och på golvet bredvid mig ligger en glad valp på en marinblå engångsfilt.. omgiven av söndertuggat tidningspapper och frukostdisken står kvar på bordet
En av ungarna ”galer” för att han inte hittar sina benskydd och den andre är så sen att han kommer att komma för sent till skolan.. och är irriterad för det…
Det är underbart att vara hemma
Tro Hopp och BoIS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig, med lite (mycket) vila.
Carina

Ursula sa...

tack för tanken :)