torsdag 25 juni 2009

Ursula Inkognito

Anonym fegis… vågar du inte stå för ditt tyck och eventuella tänk? Jo Ursula vågar. Dock finns flera faktorer som påverkar… Tonårskillar kan ibland uppfatta föräldrar som en smula pinsamma. Mitt skriveri har dock passerat smulnivå och kandiderar som veckans matbröd på pinsamhetslistan..
Att jag sedan tycker i tid och otid kan även det inverka menligt på närakäras varande. Därför tackade jag nja till en intervju i city när tilltänkt artikelförfattare frågade. Min ( ev.) anonymitet utgjorde vägbulor som hotade att skrapa sönder hela underredet och sånt kan bli dyrt.
Döm om min förvåning när jag då möts av xrob..min/vår kollektiva plattång i självfallshelvetet på omslaget till dagens City. Anonym… cov(er)boy… med den grandiosa gesten att ha moi på listan ”läser själv”. Och det gör jag ju .läser själv…och ibland ensam. Är dock osäker på om det är ett utslag av sarkasm från den numera legitimerade superhjältens sida.
Var det så enkelt? Kunde jag svarat jotack men jag är anonym. ..?
Skulle den aktuella reportern läsa själv och se dessa bokstavskombinationer så säger jag det då… jo tack ,men jag är Ursula inkognito. Bakom mina solglasögon är ljuset alltid gult



1 kommentar:

Robert sa...

Icke; denne bloggare förbehåller sig rätten att yttra ett eller annat ord som helt saknar spår av sarkasm, emellan alla högvarv