torsdag 4 juni 2009

Dan före dan -the official


svenskläraret saxar...
HD nät,Publicerad 4 juni 2009 kl. 15:56

Känguru med barn är på rymmen
En känguru med ett barn i sin pung är på rymmen från Fågelparken vid Påarp.


Känner en viss oro. En sorts kluvenhet. Kanske för att jag inte kan bestämma mig för fokus för oron. Antingen kan man beklaga korrekturläsaren ,journalisten eller vem skribenten vara må och passa på att tala om att jag för en rimlig summa pengar och goda anställningsvillkor är tillgänglig.

Det andra alternativet är att ett stackars oskyldigt barn blivit kängnappat och far omkring utan målsman i Påarpsskogarna. Vems är barnet? Har föräldrarna varit förutseende och tecknat ett Telenorabonnemang familj med möjlighet till positionering? Har telningen chip i örat? napp i munnen? Signalement if you please.

Vad ska vi göra. How can we help? Eller ska man bara sitta här dagen före sin Exam och vara orolig? Är det rimligt?

Man frågar sig vilken EU-kandidat som tar sig an frågor av denna karaktär?
Finnes det ingen kandidat med karaktär ...finns jag här. En påse akademiska poäng ett par år i LHS och ett gott hjärta. Kan man ha det till nåt? Kanske göra mig en tjänst?

2 kommentarer:

Ninna sa...

Hur känns det nu då att vara en åffisiell fröken?

Ursula sa...

äntlich! det tog ju en stund när livet blandade sig i men jag känner mig rätt så nöjd med mig själv.