fredag 20 februari 2009

En fototrisstriss i elfte timmen








Döma eller bedöma... Det är tryggt att vara tillsammans.Triss amigos på den vackraste av de tuktade gröna mattor Skåne har. Landskrona IP.
Triss i nåt som kunde vara fårskallar och kanske också är... skymtar bakom rasslande sommargräs invid vallgraven vid citadellet.. Fårskallar kan ibland skymtas även på andra ställen i vår stad. Förmodligen också i din.

I kontrast till denna skönhet står en triss i vätska i hörnet på den lite röiga,knökiga och av Soulweeper uppvärmda scenen där i bildögonblicket bakgårdsbebisar försöker upprepa förbandets succé.

Vän av ordning skulle kanske hävda att 2 förmodade apelsindrycker samt en förmodad colabaserad inte kan utgöra en triss då de förhåller sig till varandra som klöver till studenter..au contraire mon frere... säger jag...tänk... triss i behållare,kolsyra,konserveringsmedel,kalorier,onytta, och möjligen i smak... Även om den liksom bak är delad. Smak förhåller sig vid analys till bak på samma sätt då bak oftast delas nånstans centralt medan smak kan delas av många...

Kanske lika bra att lägga ner det här...också... i flyttkartongerna för nu rycker vi tältpinnarna igen... mot ny adress! .hörs!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej du.
Tack för kommentaren hos mig.
Ja, snadder kan betyda nått som är gott. Vi har en middagsrätt här i nabolandet som heter biffsnadder.
Det är strimlad stekt biff, bearnesssås, pommesfritt och en grönsaksblandning som består av stekta champinjoner, lök och paprika.
Jag kan lova att det är snadder :D
Men snadder kan vara en bulle till fikat och annat som är gott. Sakern man kanske inte äter jämt.
Har upptäckt att det är ett ord som folk kommer ihåg.

Din triss gillade jag.
Måste nog erkänna att bilden på fåren gillade jag skarp.
Man ser dom bara som en skugga i det höga gräset.
En härlig bild.
Ha nu en fin fredag. Här vräker snön ner fortfarande. Men det blir bra för vi har sportlov nästa vecka.
Kram Synne.

Anonym sa...

Jag gillar den andra bilden där med gräset och djuren. Mycket fin :)

Anonym sa...

Jag gillar den tredje bilden bäst även om jag behövde hjälp med att hitta trissen! Ljuset är så mysigt i den!

Anonym sa...

Saknar citadellfåren, hoppas de kommer tillbaka snart... Och plätten ute vid Karlslund är förvisso fin och i exemplarisk grönton, men aktiviteterna som äger rum därpå klarar jag mig helst utan. 104 dagar kvar, sen tar studentlivet slut, och jag går en klöverfylld (nåja, ska ju jobba inom vården...) framtid till mötes.